2012. január 10., kedd

Csicseriborsó "bableves" módra.

Mielőtt először megkóstoltam a csicseriborsót nem tudtam milyen ízre számítsak. Akkor egy zöldségleveshez hasonló formában készítettem el és engem rögtön a babfélékre emlékeztetett. Innen jött az ötlet, hogy bab helyett készítsem a csicseriből a bablevest. Nagyon ízlik a családnak, érdemes kipróbálni.

Hozzávalók:
20 dkg csicseriborsó előző este leáztatva, só, ételízesítő, 1 szelet házi füstölt szalonna csíkokra vágva, 1 pici darab sonka (füstölt) íz kedvéért, tört pirospaprika, liszt a rántáshoz és olaj, 2-3 g. fokhagyma, 1 csipet szárított tárkony, 1 mk. szárított petrezselyem, 1 tk. paprikakrém, kevés szódabikarbóna, 2 nagyobb sárgarépa és 2-3 zöldség felvágva

Elkészítés:
A csicseriborsót miután leáztattam leszűröm és felteszem a szalonnával és sonkával, pici sóval és ételízesítővel főni, mikor forr, lejjebb veszem és egy kis szódabikarbónát teszek hozzá. Mikor már fél órát főztem, hozzáadom a megpucolt és feldarabolt zöldséget és répát, a szárított tárkonyt, petrezselymet és még kb. fél órát főzöm. Megkóstolom és ha már majdnem teljesen puha elkészítem a fokhagymás rántást. Egy kevés olajon megpirítom a lisztet, belezúzom a fokhagymát, pirítom, félreteszem és hozzáadom a tört pirospaprikát, jól elkeverem és hozzáöntöm a leveshez. Most kanalazom bele a paprikakrémet és pár percig hagyom még összeforrjon az íz.
Lehet készíteni bármilyen csipetkét hozzá, mi most kihagytuk így is kiadós leves volt. A gyerekeknek is nagyon ízlett.




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése