2012. január 16., hétfő

Hagymás fokhagymakrémleves

Paleolit szakácskönyvből gondoltam kipróbálom ezt a finom levest, nem csalódtam ma sem. Nagyon ízletes, én szeretem sűrűre készíteni ezeket a leveseket, mivel semmi betétet nem eszem hozzá.

Hozzávalók:
3 fej vöröshagyma felkockázva, 2 fej fokhagyma megpucolva és a gerezdjei felszeletelve, 2 db zöldség felaprítva, só, bors, 1,5 liter csirkeleves vagy zöldségleves alapleve, 1 babérlevél, 1 kk. szárított kakukkfű, 1 kk. szárított petrezselyem, 1-1,5 ek. kókuszzsír, egy kevés frissen őrölt szerecsendió, vagy őrölt szerecsendió

Elkészítés:
A hagymát megpucolom, felkockázom és a zsírt felhevítem, majd tartaléktűzön kb. 15-20 percig, néha kavargatva, fedő nélkül megpárolom. A fokhagymát megpucolom gerezdjeit felszeletelem, a zöldséget is megpucolom és apró darabokra vágom. A fokhagyma szeleteket hozzáadom a hagymához és még 10 percig párolom együtt, majd hozzáadom a zöldséget és a fűszereket (szerecsendió kivételével), a leves alaplevet, nekem nem volt elég lé, ezért kiegészítettem vízzel és 1 tk. ételízesítőt tettem még hozzá. Főzöm puhára, majd félrehúzom és 15 percet hagyom fedő alatt hűlni, kiszedem az egy darab babérlevelet, majd összeturmixolom a levest. Tálalásnál vagy frissen őrölök rá egy kevés szerecsendiót, vagy őröltet szórok rá. Nagyon finom, ajánlom nem csak paleosoknak.



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése