2012. január 23., hétfő

Nokedli

A nokedli készítése bevallom nekem sokáig gondot okozott, hogy milyen mennyiségben használjam fel az alapanyagokat, hogy normális szaggatóval szaggassam és a tupperos nokedliszaggatóval ez gyerekjáték, nagyon örülök, hogy megvettem.
Most már paleos nokedliket is szoktam készíteni és szépen lehet ezzel szaggatni.

Hozzávalók:
kb. 40-50 dkg liszt (nem mértem szemre öntöttem), 4 db tojás, só ízlés szerint, 3-4 dl víz, olaj a kifőzéshez

Elkészítés:
Egy tálba beleteszem a lisztet, sót, tojást és öntök hozzá 3 dl vizet, majd összekeverem és ha szükséges öntök még hozzá vizet, ne legyen híg a tészta, akkor jó, ha kicsit nyúlik, de még sűrűbb. Egy fazékban forralok fel vizet, teszek bele sót, olajat. Ha felforrt a víz, nokedliszaggatóval óvatosan szaggatom a tésztát, fakanállal néha kevergetve a fazékban. Nekem két adagra kellett kifőzni, egyszerre sok lett volna. Leszűröm és kicsit hidegvízben átöblítve lecsúrgatom róla vizet. A végén ha pörkölthöz tálaljuk, szoktam egy kis szaftot hozzákeverni, tutti nem ragad össze.



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése