2012. október 29., hétfő

Vízes piskóta másképp

Egy ismerősömtől kaptam ezt a receptet. Most sütöttem először, nagyon finom lágy a tésztája. Tavaly már sütöttem egy tortát az diós kevert tésztás volt.

Hozzávalók:
4 tojás, 25 dkg porcukor, 1 citrom leve és héja, 4 ek. forró víz, 20 dkg átszitált liszt, 1 csomag sütőpor
Krém: 2 csomag csoki ízű pudingpor, 5-6 ek. cukor, 7 dl tej, 20 dkg rama

Elkészítés:
A tojásokat szétválasztom. A sárgáját összekeverem a porcukorral habosra, hozzáadom a citrom levét és lassacskán a forró vizet. Végül a sütőporos szitált lisztet, ebbe elkeverem a citrom héjat is. Jól kidolgozom. A tojásfehérjét kemény habbá verem és óvatosan beleforgatom a tésztába.
Előmelegítem a sütőt 180 fokra.
Egy 22 cm-es tortaformát kivajazok és sütőpapírral kibélelem az alját és az oldalát, beleöntöm a masszát. Kb. 35-40 percig sütöm 180 fokon, tűpróba. Nem szabad közben az ajtót kinyítni legalább 20-25 percig, biztos ami biztos.
Kihűtöm langyosra, kiszedem formából és lehúzom a sütőpapírt róla. Kihűl visszateszem a formába letakarom. Másnap töltöttem meg.

Krém: 2 csomag pudingport 6 ek. cukorral elkeverek, felöntöm tejjel csomómentesre keverem és összesen 7 dl tejből főzök sűrű pudingot. Kihűtöm langyosra és belekeverem 20 dkg vajat. Megtöltöm a három részre vágott tortalapokat és a torta tetejét, külsejét is bevonom a pudingos krémmel. Díszítés tetszés szerint.
Nekem sietnem kellett, mert közben főztem és három dologra kellett figyelni, csak megszórtam cukorvirágokkal és nyomtam tálaláskor tejszínhabot rá...

Ez a piskóta a másik piskótatésztának a 8 tojásos mennyiségével egyező.





Eszti lányom szülinapjára készítettem vízes piskótából szív alakú tortát, a kérmbe 3 cs. csokipudingpor került és 5-6 ek. cukor, valamint 9 dl tej, 1-2 csepp csokismeggy aroma, 2 ek. kakaópor, mikor megfőztem a pudingot, utána kihűtöm és akkor kevertem bele a vajat.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése