2016. október 28., péntek

Oreo torta

Születésnapom alkalmából megsütöttem az oreo tortát gyerekeim kérésére. Keresgéltem a recepteket, végül egy sütős változatnál maradtam.

Az eredeti receptet No-Salty-n találtam: Oreo torta Edit konyhájából (Edit05) receptje
Picit változtattam csak rajta zselatin fixet használtam a tortához és nem lapokat, valamint 35 dkg  Mascarpone helyett 25 dkg használtam. A krém sok lett, így én azzal vontam be a tortát is.

Hozzávalók:
(kb. 10-12 adag)
Az eredeti recept 20 cm tortaformát ír, nekem csak 22 cm-es van.

Kakaós piskóta:
4 db tojás
6 ek. cukor (barna cukrot használtam)
4 ek. finomliszt
4 ek. cukrozatlan Holland kakaópor
3 ek. étolaj
2 ek. víz
1 csomag sütőpor

Sárga piskóta:
3 db tojás
3 ek. cukor (barna cukrot használtam)
3 ek. finomliszt
2 ek. étolaj
1 ek. víz
1/2 csomag sütőpor (az eredeti 1 csomagot ír, soknak találtam)

KRÉM:
25 dkg (1 doboz) Mascarpone
20 dkg porcukor
3 dl görög joghurt
4 dl habtejszín
1 csomag expressz zselatin-fix
10 db oreo vagy ahhoz hasonló keksz én Neo-t használtam (Lidl)

Díszítés:
2 dl habtejszín és 1 csomag habfixáló
kb. 10 db oreo keksz (NEO)

ELKÉSZÍTÉS:
A sütőt előmelegítem 180 fokra. A 22 cm-es tortaformámat kibéleltem szilikonos sütőpapírral alatta kicsit átkentem vajjal a formát.

A kakaós piskótához a tojást habosra verem a cukorral, majd hozzáadom a sütőporral elkevert lisztet, a kakaóport, olajat és a langyos vizet. A kibélelt tortaformába öntöm és kisütöm. Kb. 25 perc...Kiveszem a formából óvatosan leszedem a papírt róla és hagyom teljesen kihűlni a tésztát. Később ketté vágom két lap legyen belőle. Ez lesz a torta legalsó és legfelső lapja.

A sárga piskótához a tojásokat habosra verem a cukorral, majd hozzáadom a sütőporral elkevert lisztet, az olajat és a langyos vizet. A kibélelt formába öntöm a tésztát és kisütöm, szintén kb. 25 perc. Tűpróbával ellenőrizhetjük! A kisült lapot szintén hagyom kihűlni. Ez lesz a középső lap.

A krémhez egy tálban kikeverem a mascarponét a porcukorral. Hozzáadom a joghurtot, a felvert tejszínt (amibe a zselatin-fixet belekevertem mielőtt bekeményedett volna felveréskor). Végül a krémbe belekeverem az összetört kekszet, amit előzőleg húsklopfolóval áttörtem zacskóba.

A kihűlt kakaós torta lapot teszem alulra, rá a krém fele, majd a sárga tortalap és krém másik fele (kicsit soknak találtam így nem a teljes krém fogyott el, így én ezzel vontam be a torta külsejét is. A tetejére ráteszem a másik kakaós lapot. Bevonom ezzel a maradék krémmel a tortámat. (Ha nem marad krém, akkor majd külön a tejszínhabbal is lehet.)
Hűtőbe teszem, közben felvertem egy tálban a díszítésre szánt tejszínhabot amihez egy habfixálót kevertem.

Tetszés szerint díszítem a tortát tejszínhabbal és oreo (NEO) kekszet teszek a tetejére egészbe, és félbe vágva. Vigyázzunk, nagyon óvatosan kell vágni, mert hamar törik a keksz. Végül beteszem a hűtőbe összeérni pár órára és fogyasztható.
Én a torta szélére kis tortadarát is szórtam, de elég nehéz ráhelyezni, így nem fontos.






Egy ilyen tortáért elkérnek a cukrászdákba kb. 5000 ft-ot. Itthon ki lehet hozni 2000 ft-ból.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése